Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok elektronického obchodu COSMO TOOLS

 

ČL.1.
Poškodenie tovaru pri preprave, nekompletnosť alebo zámena obsahu


1. Reklamačný protokol upravuje zodpovednosť za škody a uplatnenie reklamácie na dodaný tovar v rámci uzavretej kúpnej zmluvy medzi prevádzkovateľom elektronického obchodu COSMO TOOLS, ktorým je COSMO TOOLS s.r.o., Pri starom letisku 9940/1, 831 07 Bratislava, IČO 46400249, (ďalej len "dodávateľ) na jednej strane a kupujúcim, (dalej len "zákazník) na strane druhej, a zároveň je nedeliteľnou súčasťou ochodných podmienok elektronického obchodu COSMO TOOLS, uvedených na inom mieste tohto webového miesta.
2. Pri preberaní tovaru je zákazník povinný vždy skontrolovať stav obalu a v prípade poškodenia obalu, skontrolovať tovar. Ak zákazník zistí mechanické poškodenie tovaru, tovar nepreberie, ale spíše s kuriérom protokol o škode, (platí pri doručení zásielky prepravnou službou), resp. požaduje spísanie záznamu a poškodení zásielky, (platí pri dodaní Slovenskou poštou). Vodič, (pošta) tovar doručí späť a zákazník bezodkladne o tejto skutočnosti upovedomí dodávateľa. Ak zákazník zistí mechanické poškodenie zapríčinené prepravou, nekompletnosť dodávky, alebo zámenu tovaru až po rozbalení, prípadne pri prvom použití (do 3 dní od doručenia), bez odkladu túto skutočnosť nahlási dodávateľovi. Po tomto termíne nebude reklamácia z vyššie uvedených dôvodov uznaná.


ČL.2.
Reklamácia tovaru v záručnej lehote


1. Záručná doba na výrobok vrátane príslušenstva je 24 mesiacov (ak nie je uvedená inak) a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Do záručnej doby sa nezapočítava doba od riadneho uplatnenia a uznania reklamácie do dňa zaslania opraveného výrobku zákazníkovi.
V prípade, že sa na výrobku vyskytne chyba, má zákazník právo túto chybu v záručnej dobe reklamovať. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
2. Podrobnosti o záručných podmienkach sú uvedené na záručnom liste, ktorý je priložený ku každému výrobku, ktorého povaha si vyžaduje tlačenú formu záručného listu.
3. Miestom uplatnenia reklamácie zo strany zákazníka je prevádzka dodávateľa, t.j. COSMO TOOLS s.r.o., Šenkvická cesta 1A, 902 01 Pezinok. Pri tovare, ktorý je potrebné zaslať na opravu výrobcovi si dodávateľ vyhradzuje právo na predĺženie doby na vybavenie reklamácie o dobu nevyhnutne potrebnú k tejto oprave.
4. Reklamovať je možné len kompletný výrobok s daňovým dokladom, dokladom o dodaní a zaplatení tovaru, ktorého chyby sú reklamované. Zákazník je povinný k reklamácii doložiť riadne vyplnený a dodávateľom potvrdený záručný list, (ak bol k výrobku dodaný) a reklamovaný výrobok. V prípade nesplnenia týchto podmienok nie je možné reklamačný proces zahájiť, avšak ak zákazník aj napriek tomu trvá na oprave, postupuje sa podľa podmienok pre mimozáručné opravy. Zákazník je povinný čo najvýstižnejšie popísať chybu, pre ktorú výrobok reklamuje.


ČL.3.
Zodpovednosť dodávateľa

1. Dodávateľ zodpovedá za chyby, ktoré má výrobok pri prevzatí zákazníkom, ako aj za chyby, vzniknuté pri normálnom používaní zákazníkom v záručnej dobe, v súlade s návodom na obsluhu a charakterom výrobku. Dodávateľ je povinný na vlastné náklady zabezpečiť odstránenie takejto chyby, ovplyvňujúcej funkčnosť výrobku, ktorá existuje v momente dodávky alebo počas záručnej doby, či už spočíva v chybe konštrukcie, materiálu alebo spracovania.
2. Predávajúci nezodpovedá za chyby a škody spôsobené chybnou, resp. neodbornou inštaláciou výrobku, použitím výrobku v rozpore s návodom na obsluhu alebo povahou výrobku, neodborným alebo neoprávneným zásahom do výrobku, hrubým zaobchádzaním s výrobkom,
cudzími látkami vniknutými do výrobku, vyššou mocou, skladovaním alebo prevádzkou mimo odporúčaného teplotného rozsahu, skladovaním alebo prevádzkou výrobku v prostredí, ktoré nie je vzhľadom na povahu výrobku vhodné pre jeho prevádzku, mechanickým poškodením alebo opotrebením výrobku, ktoré nezodpovedá jeho povahe, používaním výrobku s neoriginálnym príslušenstvom, resp. príslušenstvom, ktoré nie je odporučené dodávateľom.
3. Dodávateľ tiež nezodpovedá za chyby, pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny výrobku.
4. O prípadnej reklamácii rozhodne autorizovaný servis po jej riadnom preverení ihneď, v zložitejších prípadoch do 5 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní. Po uplynutí tejto lehoty má zákazník rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť.
Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie.
5. Ak zákazník reklamuje chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, má zákazník právo na výmenu veci alebo má právo na odstúpenie od zmluvy. Tie isté práva prislúchajú zákazníkovi, ak ide o odstrániteľné chyby, ale zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať.
6. Ak ide o iné neodstrániteľné chyby, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.


ČL.4.
Zánik práva zo zodpovednosti za chybu výrobku

1. Právo zo zodpovednosti za chybu veci zanikne, ak nebolo uplatnené v záručnej lehote.
b) Právo zo zodpovednosti za chybu zanikne aj v prípade, že pri odbornom posúdení chyby alebo počas opravy výrobku bude zistené, že charakter chyby je klasifikovaný podľa bodu 2. a 3. ČL.3.
2. V oboch prípadoch je zákazník povinný uhradiť náklady spojené s odborným posúdením chyby. Suma za tieto úkony je určená platným cenníkom servisného strediska.