Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky elektronického obchodu COSMO TOOLS
Čl. 1.
Základné ustanovenia
1. Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 108/2000 Z.z .o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji ako aj zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii.
2. Poskytovateľom služieb je COSMO TOOLS s.r.o., Pri starom letisku 9940/1, 831 07 Bratislava, IČO 46400249, DIČ 2023377697, IČ DPH SK2023377697, zapísaná v obchodnom registri OS Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 116368/B, (ďalej iba „dodávateľ“).
3. Tieto obchodné podmienky sú viazané na nákup v elektronickom obchode. Odoslaním objednávky formou elektronického obchodu zákazník vyjadruje, že si všeobecné obchodné podmienky prečítal v plnom rozsahu, porozumel ich obsahu a všetkým podmienkam a že s nimi súhlasí. 4. Nákup tovaru prostredníctvom elektronického obchodu môžu uskutočňovať fyzické osoby a právnické osoby bez ohľadu na právnu subjektivitu.
Čl. 2
Informácie o tovare a cene
1. Popis jednotlivých tovarových položiek obsahuje základné informácie o tovare a cene. Ceny sú uvedené v EUR s DPH.
2. Obrázky zobrazené pri výrobku môžu byť len ilustračné.
3. Ceny uvedené pri jednotlivých položkách sú konečné, bez možnosti uplatnenia ďaľších zliav, (ak nie je uvedené inak).
Čl. 3
Objednanie tovaru
1. Zákazník si objednáva tovar zapísaním množstva vybraného tovaru a potvrdením výberu. V ďaľších krokoch uvedie formu úhrady a doručenia tovaru, identifikačné údaje. Po odoslaní objednávky obdrží potvrdenie o zaevidovaní objednávky.
2. Odoslanie objednávky je podmienené registráciou zákazníka v databáze dodávateľa a potvrdením súhlasu s VOP a spracovaním jeho osobných údajov.
3. Dodávateľ môže v odôvodnených prípadoch požiadať zákazníka o dodatočné potvrdenie, doplnenie, prípadne zmenu objednávky.
4. V prípade doručenia objednávky, ktorá nevykazuje chybné, alebo sporné údaje, je tovar expedovaný zákazníkovi do 2 pracovných dní, pokiaľ je tovar na sklade, alebo podľa časovej dostupnosti, uvedenej pri jednotlivých tovarových položkách.
5. Dodávateľ si vyhradzuje právo požadovať od zákazníka v špecifických prípadoch úhradu zálohy z ceny objednaného tovaru.
Čl. 4
Úhrada objednávky
1. Zákazník uhrádza objednávku výberom platobných spôsobov:
• V hotovosti, alebo platobnou kartou pri vyzdvihnutí objednaného tovaru v prevádzke Šenkvická cesta 1A, 902 01 Pezinok,
• On-line platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay pri doručovaní objednávky kuriérom,
• Bankovým prevodom vopred. Objednávka je expedovaná po pripísaní platby na účet dodávateľa,
• Bankovým prevodom po doručení objednávky zákazníkovi. (Určené len pre zmluvných zákazníkov),
• Off-line platobným odkazom na vyžiadanie, prostredníctvom platobnej brány SumUp. Objednávka je expedovaná po potvrdení platobnej operácie.
Čl. 5
Kúpna zmluva, odstúpenie od kúpnej zmluvy
1. Kúpna zmluva medzi dodávateľom a zákazníkom vznikne vystavením daňového dokladu – faktúry. Po vystavení faktúry bude tovar odoslaný k zákazníkovi, ak si túto službu objednal.
2. Zákazníkovi vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy za podmienok upravených zákonom č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji, a to do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
3. Vrátený tovar musí byť kompletný a nepoškodený. Nemôže niesť známky používania, alebo neprimeranej manipulácie. Ak obsahuje spotrebný materiál, tento nemôže byť rozbalený. Tovar musí byť vrátený so všetkým príslušenstvom a v pôvodnom obale do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru . Miestom vrátenia tovaru je prevádzka dodávateľa.
4. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa vzťahujú ustanovenia čl. 6, ods. 2, 3 a čl. 4, ods. 2. Náklady na vrátenie tovaru znáša zákazník.
5. Právo odstúpiť od zmluvy sa nevzťahuje na kúpne zmluvy, ktorých predmetom je predaj tovaru, ktorý vzhľadom na jeho charakteristické vlastnosti nie je možné vrátiť.
6. V prípade platného a účinného odstúpenia od zmluvy je dodávateľ povinný vrátiť zákazníkovi cenu zaplatenú za tovar najneskôr v lehote 14 dní odo dňa platného odstúpenia od zmluvy. Ak je tovar vrátený nekompletný, poškodený, opotrebovaný, s rozbaleným spotrebným materiálom, zákazník je povinný uhradiť dodávateľovi náklady, ktoré mu vzniknú pri uvádzaní výrobku do pôvodného stavu.
7. Zákazník si svoje právo na odstúpenie od zmluvy môže uplatniť do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia tovaru písomne, elektronickou poštou na adrese eshop@cosmotools.sk, alebo osobne v mieste prevádzky dodávateľa. Odstúpenie od zmluvy telefonicky, alebo formou SMS nie je možné. Zákazník je po zaslaní žiadosti elektronickou poštou povinný overiť si prijatie žiadosti telefonicky na t.č. 0905 700 711.
Čl. 6
Záverečné ustanovenie
1. Akékoľvek spory, vyplývajúce z plnenia kúpnej zmluvy, uzatvorenej medzi dodávateľom a zákazníkom, ktoré nie sú upravené v týchto obchodných podmienkach, sa riadia právnym poriadkom SR a platnými ustanoveniami Občianskeho a Obchodného zákonníka. Ďaľšie súvisiace informácie: Systém ARS Riešenie sporov online.
Reklamačný poriadok elektronického obchodu COSMO TOOLS
ČL.1.
Poškodenie tovaru pri preprave, nekompletnosť alebo zámena obsahu
1. Reklamačný protokol upravuje zodpovednosť za škody a uplatnenie reklamácie na dodaný tovar v rámci uzavretej kúpnej zmluvy medzi prevádzkovateľom elektronického obchodu COSMO TOOLS, ktorým je COSMO TOOLS s.r.o., Pri starom letisku 1, 831 07 Bratislava, IČO 46400249, (ďalej len "dodávateľ) na jednej strane a kupujúcim, (dalej len "zákazník) na strane druhej, a zároveň je nedeliteľnou súčasťou ochodných podmienok elektronického obchodu COSMO TOOLS, uvedených na inom mieste tohto webového miesta.
2. Pri preberaní tovaru je zákazník povinný vždy skontrolovať stav obalu a v prípade poškodenia obalu, skontrolovať tovar. Ak zákazník zistí mechanické poškodenie tovaru, tovar nepreberie, ale spíše s kuriérom protokol o škode, (platí pri doručení zásielky prepravnou službou), resp. požaduje spísanie záznamu a poškodení zásielky, (platí pri dodaní Slovenskou poštou). Vodič, (pošta) tovar doručí späť a zákazník bezodkladne o tejto skutočnosti upovedomí dodávateľa. Ak zákazník zistí mechanické poškodenie zapríčinené prepravou, nekompletnosť dodávky, alebo zámenu tovaru až po rozbalení, prípadne pri prvom použití (do 3 dní od doručenia), bez odkladu túto skutočnosť nahlási dodávateľovi. Po tomto termíne nebude reklamácia z vyššie uvedených dôvodov uznaná.
ČL.2.
Reklamácia tovaru v záručnej lehote
1. Záručná doba na výrobok vrátane príslušenstva je 24 mesiacov (ak nie je uvedená inak) a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Do záručnej doby sa nezapočítava doba od riadneho uplatnenia a uznania reklamácie do dňa zaslania opraveného výrobku zákazníkovi.
V prípade, že sa na výrobku vyskytne chyba, má zákazník právo túto chybu v záručnej dobe reklamovať. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
2. Podrobnosti o záručných podmienkach sú uvedené na záručnom liste, ktorý je priložený ku každému výrobku, ktorého povaha si vyžaduje tlačenú formu záručného listu.
3. Miestom uplatnenia reklamácie zo strany zákazníka je prevádzka dodávateľa, t.j. COSMO TOOLS s.r.o., Šenkvická cesta 1A, 902 01 Pezinok. Pri tovare, ktorý je potrebné zaslať na opravu výrobcovi si dodávateľ vyhradzuje právo na predĺženie doby na vybavenie reklamácie o dobu nevyhnutne potrebnú k tejto oprave.
4. Reklamovať je možné len kompletný výrobok s daňovým dokladom, dokladom o dodaní a zaplatení tovaru, ktorého chyby sú reklamované. Zákazník je povinný k reklamácii doložiť riadne vyplnený a dodávateľom potvrdený záručný list, (ak bol k výrobku dodaný) a reklamovaný výrobok. V prípade nesplnenia týchto podmienok nie je možné reklamačný proces zahájiť, avšak ak zákazník aj napriek tomu trvá na oprave, postupuje sa podľa podmienok pre mimozáručné opravy. Zákazník je povinný čo najvýstižnejšie popísať chybu, pre ktorú výrobok reklamuje.
ČL.3.
Zodpovednosť dodávateľa
1. Dodávateľ zodpovedá za chyby, ktoré má výrobok pri prevzatí zákazníkom, ako aj za chyby, vzniknuté pri normálnom používaní zákazníkom v záručnej dobe, v súlade s návodom na obsluhu a charakterom výrobku. Dodávateľ je povinný na vlastné náklady zabezpečiť odstránenie takejto chyby, ovplyvňujúcej funkčnosť výrobku, ktorá existuje v momente dodávky alebo počas záručnej doby, či už spočíva v chybe konštrukcie, materiálu alebo spracovania.
2. Predávajúci nezodpovedá za chyby a škody spôsobené chybnou, resp. neodbornou inštaláciou výrobku, použitím výrobku v rozpore s návodom na obsluhu alebo povahou výrobku, neodborným alebo neoprávneným zásahom do výrobku, hrubým zaobchádzaním s výrobkom,
cudzími látkami vniknutými do výrobku, vyššou mocou, skladovaním alebo prevádzkou mimo odporúčaného teplotného rozsahu, skladovaním alebo prevádzkou výrobku v prostredí, ktoré nie je vzhľadom na povahu výrobku vhodné pre jeho prevádzku, mechanickým poškodením alebo opotrebením výrobku, ktoré nezodpovedá jeho povahe, používaním výrobku s neoriginálnym príslušenstvom, resp. príslušenstvom, ktoré nie je odporučené dodávateľom.
3. Dodávateľ tiež nezodpovedá za chyby, pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny výrobku.
4. O prípadnej reklamácii rozhodne autorizovaný servis po jej riadnom preverení ihneď, v zložitejších prípadoch do 5 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní. Po uplynutí tejto lehoty má zákazník rovnaké práva, akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť.
Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie.
5. Ak zákazník reklamuje chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, má zákazník právo na výmenu veci alebo má právo na odstúpenie od zmluvy. Tie isté práva prislúchajú zákazníkovi, ak ide o odstrániteľné chyby, ale zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať.
6. Ak ide o iné neodstrániteľné chyby, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
ČL.4.
Zánik práva zo zodpovednosti za chybu výrobku
1. Právo zo zodpovednosti za chybu veci zanikne, ak nebolo uplatnené v záručnej lehote.
b) Právo zo zodpovednosti za chybu zanikne aj v prípade, že pri odbornom posúdení chyby alebo počas opravy výrobku bude zistené, že charakter chyby je klasifikovaný podľa bodu 2. a 3. ČL.3.
2. V oboch prípadoch je zákazník povinný uhradiť náklady spojené s odborným posúdením chyby. Suma za tieto úkony je určená platným cenníkom servisného strediska.
v Bratislave 1.1.2024 © COSMO TOOLS s.r.o.